ענייני הרכוש של ידועים בציבור

ידועים בציבור אשר בוחרים לנהל מערכת יחסים זוגית מבלי להינשא זה לזו נמצאים, כמו זוגות נשואים, במצב שבו במשך תקופות ארוכות הם חיו עם הידוע או הידועה בציבור תוך שהם מנהלים משק בית וענייני הכלכלה במשותף ובמקרה של פירוד נשאלת לא פעם השאלה כיצד יתחלק רכושם.

הלכת השיתוף ואופן יישומה

בעוד שביחס לבני זוג נשואים חלה הלכת השיתוף או חזקת שיתוף שלפיה רכוש שנצבר על ידי בני הזוג במאמץ משותף הנו רכוש משותף, הרי שביחס לידועים בציבור הלכת השיתוף אינה מיושמת באופן אוטומטי והנטל להוכיח שיתוף ברכוש על מנת לזכות ברכוש הוא כבד יותר והוא מוטל על הטוען לשיתוף ברכוש.

במילים אחרות הנחת היסוד ( שניתנת לסתירה) ביחס לבני זוג שנישאו זה לזה היא כי הייתה להם כוונה לשתף איש את רעהו ברכוש המשותף ואילו כשמדובר בידועים בציבור הנחת היסוד הנה הפוכה , דהיינו כי לא הייתה כוונת שיתוף והנטל להוכיח שיתוך הוא כבד יותר.

עצם העובדה שידועים בציבור בחרו שלא להתחייב זה כלפי זה בקשר נישואין יכולה להעיד על ארעיות הקשר, תקופת ניסיון והעדר כוונה לשיתוף מלא ועל כן יהיה צורך לשכנע שלמרות העובדה שהם לא נישאו זה לזה הייתה להם כוונה לשתף איש את רעהו ברכוש .

העובדה שידועים בציבור מנהלים משק בית משותף שבמסגרתו משתתפים הם בהוצאות אחזקת משק הבית אין בה לכשעצמה כדי להעיד על כוונתם של ידועים בציבור לשתף איש את רעהו בנכסיהם ויש צורך להראות אורח חיים תקין ומאמץ משותף לצבירת הרכוש. יצוין כי ביחס לנכסים עסקיים אין די בהוכחת מאמץ משותף לצבירת נכסים ואורח חיים תקין וישנו צורך בראיה נוספת שתתמוך בכוונת השיתוף בנכס המדובר.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

צריכים להיוועץ בתחום חדלות פרעון ופשיטת רגל?

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל התשובות